Kā pasargāt sevi ar Mozilla Firefox #1

Security Spēli nosauksim par BlackHaltPrivacy. Citi nosaukumi, protams, uzklausāmi.

Kas ir privacy?

privacy
Internet and TCP/IP Network Security. Securing Protocols and Applications. (By Uday O. Pabrai, Vijay K. Gurbani). – McGraw-Hill – 1996 – 351 p.
(NS:350)
privātums
LZA Terminoloģijas komisijas informācijas tehnoloģijas un telekomunikācijas apakškomisija
(IT&T)
приватность

Fiziskas personas vai organizācijas tiesības kontrolēt vai noteikt, kādu informāciju par to drīkst uzkrāt un saglabāt un kam šo informāciju ir atļauts izmantot.

Lielā terminu vārdnīca – termini.lv

Pasargā sevi ar Mozilla Firefox. Sāksim no sākuma. Level 1.

Sākam:

1. Jāuzinstalē spraudnis Web Developer :: Firefox Add-ons;
2. Izmantojot Web Developer, jāatslēdz REFERER (HTTP_REFERER). Pasākumu dēvē par dereferer;
3. Jāatslēdz ārējie external cookies (ārējās sīkdatnes);
4. Jāatslēdz Java.

Paskaidrojumi:

1. Spraudnis, kas vairāk domāts mājaslapu (vietņu) izstrādātājiem, ar savu funkcionalitāti spēj pasargāt (Privacy) arī parastu lietotāju. Ar Web Developer tu vari arī pretoties dažādu mājaslapu (vietņu) izstrādātāju iegribām.
Web Developer

2. REFERER norāda tavu gaitu pa mājaslapām (vietnēm). REFERER parāda, no kuras mājaslapas vai e-pasta vēstules, vai cita dokumenta tu esi uzklikšķinājis uz kādu vietni (piemēram, šo). REFERER parāda, no kuras lapas tu `nāc`. Mājaslapu (vietņu) uzturētāji šo informāciju labrāt uzkrāj (logo, ieraksta žurnālā) un vēlāk analizē. Es, piemēram, arī ievācu jebkuru REFERER informāciju un to analizēju (sporta pēc).
Piemērs no šī bloka (People clicked links from these pages to get to your blog):
REFERERs

Ja tu, piemēram, Googlē ierakstīsi kādu meklēšanas frāzi un uzklikšķināsi uz rezultātos atrasto vietni, tad vietnes īpašnieks smuki redzēs, ko tieši tu meklēji, kad nokļuvi viņa vietnē.
Piemērs no šī bloka (These are terms people used to find your blog):
Search Engine Terms

Nevienam nav jāzina, no kuras lapas tu ieradies šajā lapā! Nevienam nav jāzina, ko tieši tu ierakstīji Google meklēšanas lodziņā!

Daži mīnusi. Dažās mājaslapās ar nepareizi nokonfigurētu hotlinking varētu nerādīties bildes. Tev `ļoti vajadzīgām lapām`, kas ir 1%, REFERER var ieslēgt uz brīdi, ja tās nespēj citādāk darboties. Ja kāda forša lapa nedarbojas un iet šķērsām bez REFERER, tad tu vari ieslēgt REFERER, bet nu skaties pats.
Dažās mājaslapās, lai lejupielādētu kādu datni (failu) jābūt ieslēgtam REFERER. Te REFERER var ieslēgt tikai uz to brīdi.
Vēl viens mīnuss: Ja tu pārāk bieži pārlādē, apskati, vazājies pa lapām vienas vietnes ietvaros, tad veidojās efekts `tas ir tas tur, no tās tur IP adreses, kam manos log failos neuzrādās REFERER`. Ko te darīt, apskatīsim citreiz.

Mīnuss šīm te dereferer pasākumam ir arī vietņu uzturētājiem, arī man, jo es vairs neredzēšu dažādu interesantu informāciju par tevi, bet es daudz neuztraucos, jo tik un tā to (dereferer) nedarīs 99% lietotāju.
Nē, ir viens pluss arī uzturētājiem. Mazāki log faili🙂
Atslēdzam: Disable Referrers

3. Vairumā mājaslapu ir dažādi ārēji skaitītāji vai citi objekti, kas ievāc informāciju par tevi. Ja ir uzstādīts, ka tiek liegti external cookies, tad tev ir lielāka drošība, ka par tevi zinās mazāk.
Piemēram, tu vari apmeklēt http://www.microsoft.com/ un ar Web Developer apskatīties kādu informāciju microsoft.com saglabā sīkdatnē (cookie) ar nosaukumu WT_FPC (aiz id vērtības parādās tava IP adrese).
View Cookie Information
Te es sliecu uz to, ka cookies jāatslēdz vispār, bet pirmajā līmenī tas būtu par šerpu.

Atslēdzam: Disable External Site Cookies

4. Tā ir tāda samērā bīstama programmatūras parādība, ko tev noteikti būtu jāatslēdz, jo tu viņu neizmantosi tik un tā biežāk kā 1%, ja vispār izmantosi. Ja vari, tad atinstalē vispār nost Java. Neko gudrāku par Java un Java applet un tml. neuzrakstīšu, jo vienmēr to esmu atslēdzis. Pārlūkprogrammā tādu ekstru točna nevajag. Visas ekstras, kuras tu ne pārāk pārzini, tiek uzskatītas par maģiskām. Maģiju atslēdzam!
Atslēdzam: Disable Java

Ā, ar Web Developer jebko, ko esi atslēdzis jebkurā laikā vari atkal ieslēgt. Papildinājumi un ieteikumi `Level 1` un `Level 2` ir laipni lūgti. Tīklā neredzams tu kļūsti pamazām😉 Parasti gan drošībnieki dara pretēji – visu atslēdz un tad vajadzīgo pamazām pieslēdz.
Spirāle

Tests: Your IP address and browser info. Cits tests: Pods.lv whois

Lai pārāk neieietu sviestā, šodienai pietiks.😛

Both comments and trackbacks are currently closed.

Komentāri

  • vilhelmsm  On Janvāris 17, 2008 at 19:04

    nu, un tagad pasaki da jebkādu jēgu no visām šīm darbībām.
    lai lapas īpašnieks nevarētu normālu statistiku redzēt? phe..

  • BlackHalt  On Janvāris 17, 2008 at 19:11

    vilhelmsm, ja es negribu, lai tu ievāc statistiku par mani, tad tu neievāksi. Punkts.

  • vilhelms.meisters  On Janvāris 17, 2008 at 19:34

    nu, bet kāds ir iemesls negribēšanai.
    ak vai, es zināšu tavu interneta pārlūku, un nedod dies’ ekrāna izšķirtspēju..
    kaut kāda bezjēdzība..

  • BlackHalt  On Janvāris 17, 2008 at 19:46

    vilhelms.meisters, kādēļ Tu šajā bildē esi aizēnojis seju, ja jau esi tāds varonis?
    http://pieraksti.nee.lv/about/

    Manis pēc, Tu vari kaut vai pa Maskačku skraidīt un klaigāt `Man ir zelta pulkstenis! Urlas sux! Jūs man neko neizdarīsiet!`

  • vilhelms.meisters  On Janvāris 17, 2008 at 19:53

    ehh.. nesāc taisīt personīgu konfliktu, man pret tevi personiski nekā nav, tikai nesaprotu šāda raksta jēgu.
    un kur es esmu teicis, ka esmu varonis?
    bilde tāda, jo nav šobrīd citu jēdzīgu bilžu, ja būs, tad arī nomainīšu.
    un to piebildi par urlām arī nesapratu. kāds sakars?

  • waldis  On Janvāris 17, 2008 at 20:06

    piekrītu autoram. driiz buus tik traki, ka nevarees nekur anonīmi ie*a*aat

  • BlackHalt  On Janvāris 17, 2008 at 20:23

    vilhelms.meisters, nu, ja Tu visur liec savu vārdu, bildes, tad Tev šis ieraksts nav aktuāls. Tu gribi, lai visi zin, kas ir Vilhelms Meisters, ar ko nodarbojas un tml., turpretim es negribu, lai visi zin, kas iru es.
    http://www.likumi.lv/doc.php?id=57980
    Piemēram VIII nodaļa.

  • vilhelmsm  On Janvāris 17, 2008 at 20:27

    Tu par to manu anonimitātes ierakstu saskaities?
    Ok, neņem ļaunā, neko sliktu jau es negribēju..

  • BlackHalt  On Janvāris 17, 2008 at 20:32

    vilhelmsm, neko es nesaskaitos. Vienkārši man ir citādāki uzskati par privātumu.

  • deni2s  On Janvāris 17, 2008 at 23:42

    Labs raksts!

Trackbacks

