Kādas sēnes Tu mežā lasi?

Es lasu šādas sēnes un ēdu arī:

  1. Baravikas
  2. Bekas
  3. Bērzlapes
  4. Gailenes
  5. Vilnīšus
  6. Cūcenes

Citas es kaut kā neriskēju griezt.

Daži mani sēņu čīti😉

Visvieglāk ir atrast bērzlapes. Tās redzamas no augšas, stāvus.
Baravikas un bekas nav tik labi redzamas no augšas, jo to cepurītes ir pielāgojušās meža krasām. Meklēšanas leņķi vajag pielāgot tuvāk zemei.
Ja ir atrasta viena baravika vai beka, tad tuvākie kvadrātmetri ir rūpīgi jāizķemmē ar skatienu, jo baravikas un bekas bieži vien aug baros.
Nekad nerauju sēni ārā ar sakni! Tā vietā – smuki nogriežu pie saknes. Citreiz arī vajadzēs!
Vecas sēnes es uzkaru, uzspraužu zaros, lai izsējas.
Šaubīgas sēnes pagaršoju ar mēli. Neēdamās riktīgi kož. Bērzlapju garša arī ir mazliet tāda kā sūra, bet nu nav tik dikti un bērzlapes jau nu ir viegli pazīt pēc skata.
Pēc smaržas arī var. Ēdamās smaržo tā kā ēdamās😉
Šaubīgas sēnes ar punu cepurītes centrā neņemu.
Sēnes ar kleitiņu, gredzenu tur, kur kātiņš, vispār neņemu. Kleitiņas parasti ir visādām mušmirēm un suņu sēnēm.
Ā, neēdamās, nezināmās sēnes es saucu par suņu sēnēm.

Dažreiz es eju lasīt tikai konkrētu sugu sēnes, piemēram, baravikas, bekas, bērzlapes. Tad neņemu, piemēram, cūcenes. Cūcenes vispār var pielasīt maisiem, bet tās nav tāda paša līmeņa sēnes, kā baravikas, bekas.

Tas tā, lielos vilcienos, saprotami😉 Un tādā garā.

Merkakis un mušmire

Merkakis un mušmire

Both comments and trackbacks are currently closed.

Komentāri

  • sidid  On Septembris 4, 2008 at 9:13

    “sēņu čīti” reāli iespārda😀

  • zigmunds  On Septembris 4, 2008 at 9:55

    Apšubekas jālasa, pārējās sēnes sūkā, it sevišķ bērzlapes un tās brūnas tārpu sēnes.

  • munky  On Septembris 4, 2008 at 10:05

    Jālasa tikai baravikas un jāmarinē🙂
    Vismaz man pirmo reizi izdevās iemarinēt pāris burciņas😀

  • muljlja  On Septembris 7, 2008 at 1:28

    Kad lasi kaadas makten smukas bekas ar baltu apakshu, pieshauj pie meeles. Velna bekas ir dikti smukas, bet dikti ruugtas.

  • ANNA  On Decembris 8, 2008 at 18:41

    labi izdevies fotto var redzet ka tas ir abdomaats

  • Agnese Migacova  On Oktobris 16, 2012 at 15:31

    Es palšaik visulaiku lasu:

    1.Baravikas
    2.Bekas.
    3.Vilnīšus.
    4.Apšubekas.
    5.Bērzabekas.
    6.Alksnenes.
    7.Cūcenes.
    8. Bērzlapes
    9 .Gailenes.

Trackbacks

  • […] internetā plašākai apskatei. Blackhalt lepojas ar savu mērkaķi(reku pēdējais raksts ar sēņu lasīšanu), Renards nesen iegādājies nenosakāmas sugas mīksto mantiņu, bet koko pārsit visus ar savu […]

