Pirmdienas sēņotāji

Es vienā mežā zinu konkrētas vietas, kur ir brūklenes, kur mellenes.

Zinu konkrētas plantācijas, kur aug bērzlapes, cūcenes, vilnīši, rudmieses un tādā garā. Šīs sēnes praktiski ir visur.

Zinu arī kvadrātus, taisnstūrus, trijstūrus un apļus, kur aug baravikas, bekas, gailenes.

Ceturtdien aizgāju palūkot pēc sēnēm.

Piepļāvu 10 l spaini ar bekām, baravikām, gailenēm.

Mans 10 l spainis ir sarkans plastmasas spainis, kas kādreiz ir saturējis kečupu.

Groziņi man nepatīk.
Šim manam sarkanajam plastmasas spainim ir savas priekšrocības.

Spainis ir sarkans un pamanāms. Rokturi var nolikt uz to pusi, kur jāiet āra no meža. Groziņam rokturi nepakustināsi. Viegls.

Mans sarkanais sēņu kečupa spainis paredzēts 1-2 stundu sēņošanai, jo tad viņš ir pilns.

Atgriežoties pie ceturtdienas.

Ceturtdien lācīšu (apšu bekas) kvadrāta salasīju ~ 30 – 40 (tārpu procents pie tīrīšanas nav ierēķināts) smuki skaisti lielus lācīšus.

Mazos (tā ap 5 cm) lācīšus atstāju mežā nenogrieztus. Kādi 10 – 20 bija.

Domāju nogriezīšu, kad paaugsies.

Pienāca vīkends, bet man nesanāca aizbraukt aplūkot savus audzēkņus.

Protams, ka vīkendā pār mēžu pārnāca pāri pilsētnieku sēņotājceļarullis.

Pirmdiena.

Sanāca tā, ka pirmdien (vakar) bija iespēja iebrist mežā.

Skatos – zāles pa labi, pa kreisi. Cilvēki bijuši. Dzīvnieki savādāk mežu posta. Dzīvnieku takas arī ir šaurākas un zāli ar kājām pa labi pa kreisi nemīca.

Bet tas tā. Man pat vieglāk noteikt, kur man mazāk meklēt audzēkņus.

Mani mazie, mežā atstātie, lācīši bija pazuduši:/🙂

Diezgan riebīgā kārtā – izrauti.

Es parasti sēni nogriežu maksimāli zemu pie sūnas un griezumu apklāju ar lapām vai sūnām🙂 Lai svētdienas sēņotājiem būtu ko pastaigāt🙂

Skrējuši pa mežu, kā aptrakuši.

Es parasti eju ļoti lēnam pa sev zināmajām vietām, jo sēnes aug baros un sameklēt vēl var tieši tai pašā kvadrātā. Kvadrāts ir jāizķemmē.

Nu, un ko tie skrējēji?

Skrējēji aplasījuši lācīšus (bet ne visus), jo tie viegli pamanāmi dēļ sarkanīgajām cepurītēm. Svētdienas sēņotāji nelien tādos pabiezākos kokos, kur maskējas pārējie lācīši, līdz sapūst.

Nu, neko.

Lēnā garā virzos pa saviem kvadrātiem un nolasu viņu nepamanītās sēnes.

Pirmdienā!

Pārsvarā gan bekas ar brūnām micēm, jo tās svētdienas skrējēji nepamana. Baravikas viņi arī nepamana😉 Baravikas gan procentuāli gadās samērā reti.

Nu jā, gailenes = 0!🙂

Tā nu 1 h pastaigāju un piegriezu savu spannīti ar bekām un baravikām. Arī lācīši bija (!).

Es neņēmu citas sēnes, jo nav jau, kur tik daudz likt. Bērzlapes, cūcenes un tamlīdzīgās jau pievākts atliku likām.

Morāle? Steidzies lēnām!😉

Bildē tas sarkanais spainis un viens lācītis.

lacitis-spaini-lomo

Tagad domāju izmantot google maps un sazīmēt savus kvadrātus🙂

Both comments and trackbacks are currently closed.

Komentāri

  • Atis  On Septembris 8, 2009 at 18:37

    tu ko, nopietni beko?

  • Arnolds  On Septembris 8, 2009 at 20:07

    Kad pie tevis var ierasties uz kartupeļiem ar sēņu mērci?

  • r00m  On Septembris 8, 2009 at 21:46

    Viltnieks🙂

  • Krist2ps  On Septembris 8, 2009 at 22:39

    Tev fantāzija, rodot īstos vārdus, īstajā vietā😀 Labs raksts…

  • Jancis  On Septembris 11, 2009 at 15:57

    izklausās pēc nemirst.lv cienīga raksta. pietrūkst tikai nedaudz ironijas un skābuma😛

  • BlackHalt  On Septembris 11, 2009 at 17:46

    Laikam vispār netur trāpīju:/

  • Jancis  On Septembris 16, 2009 at 15:39

    nu vot, tagad Tu man liec justies vainīgam ka norēju rakstu un nesaprotu ka arī Tu esi cilvēks.

    man pašam ar patīk sēņot – svētdienās pa gultu un rudenī, tur kur zem lapu kokiem varētu augt baravikas un citas foršās bekas..

    kas tas par vājprātu iekš bh.id.lv?

  • sekss  On Septembris 22, 2009 at 19:24

    Gnjau kautkāds triks atkal bija domāts ar šo rakstu :)? Kā nekā tagad takš ir sīņu laiks😀

